ZORG JIJ VOOR KIPPENVEL?
Ik zat van de week in de auto onderweg naar huis. Het was rond 21.00 en de zon zakte langzaam achter de horizon. Op de radio speelde een prachtig lied, begeleid door niets meer dan een gitaar. Het raakte me tot in al mijn vezels: kippenvel! Zo puur gezongen, door haar zelf geschreven en ook door haar begeleid op gitaar. Het was volledig authentiek, maar zo sterk dat daar eigenlijk een nieuwe definitie aan gegeven moet worden. Wow, wat was dat gaaf!! De setting met de zon erbij hielp uiteraard…
Hoe zorg jij voor kippenvel bij anderen? Sta je daar wel eens bij stil? Of gebeurt het je zonder dat je het doorhebt? Wanneer je voor kippenvel kunt zorgen bij je publiek (klant, collega, familie, vrienden, vreemden), dan wordt je onthouden. Net zoals ik dat lied onthoud in de auto…
Neem jezelf eens mee in de volgende droom. Je schenkt jezelf een goed glas in en staat voor het raam naar de zon te staren. Om de hoek komt iemand aangelopen richting jouw voordeur. Er volgt er nog een. En nog een.
En voor je het weet staan er meer dan 10 mensen aan je deur. Je besluit toch maar open te doen. Wat angstig vraag je: wat kan ik voor jullie doen? En zij zeggen niets anders dan: dank. Dank voor zoveel moois. Maar waarvoor dan, vraag jij? Dank voor jou, zeggen ze terug. Wat blijkt: je hebt een prachtig product, liedje, seminar, training, film of wat dan ook gemaakt en hen zodanig geinspireerd dat ze dat heel graag tegen je wilden zeggen.
Deze droom is eigenlijk geen droom. Het is realiteit als je een ‘kippenvel-merk’ bent. Als er over je gesproken wordt, als je opvalt vanuit je eigen kern. Als je anderen inspireert, gewoon door jezelf te zijn.